De laatste week alweer - Reisverslag uit La Gateada, Nicaragua van Stichting Zutphen Steunt Nicaragua - WaarBenJij.nu De laatste week alweer - Reisverslag uit La Gateada, Nicaragua van Stichting Zutphen Steunt Nicaragua - WaarBenJij.nu

De laatste week alweer

Blijf op de hoogte en volg Stichting

19 Maart 2015 | Nicaragua, La Gateada

De laatste week alweer.

Maandagochtend worden we om 7 uur verwacht om de laatste klusjes af te maken.
De mini falda is af en is prachtig geworden! We hoeven ons nu alleen nog bezig te houden met de reparatie van de dakgoot en verder pimpen van het Vrouwenhuis.
Samen maken we mooie tekeningen, ballonnen, bloemetjes, Nijntje , Hello Kitty en een ooievaar. Als laatste komt de tekst op de muur die Emilia op de internationale vrouwendag heeft voorgedragen. De tekeningen allemaal ingekleurd en een plank geschuurd en geverfd die dienst gaat doen als bankje. Bij de dakgoten hebben de mannen ons niet echt nodig en om half 4 zijn we klaar! Tenminste dat dachten we......... Toen werd de mannen gevraagd om nog even een afvoer te maken en daar zijn ze bijna 1,5 uur mee bezig geweest. Een hele klus toch nog. Eindelijk konden we ons biertje drinken als afsluiting terwijl de kinderen binnenstroomden voor de Engelse les. Totaal wel 20! Maar even geïmproviseerd en de kinderen en wij hadden een hoop lol.
Dinsdag voor wat betreft de tekeningen de puntjes op de I gezet en om 12 uur waren we klaar. 3 van ons vertrekken naar Rama en de rest blijft hier. Emilia en Ineke zijn donderdagochtend vertrokken naar Muhan om e.e.a. door te spreken met Linda mbt het WakaWaka project. Vanmiddag bijeenkomst in Villa Sandino. Verslag hierover volgt en het aftellen gaat beginnen.

• 19 Maart 2015 - 19:38

PJ:

Van die foto's van het Casa Materna begint het toch wel even te prikken achter m'n ogen - wauw, wat hebben jullie dat mooi gemaakt!!! Wat een verschil met vier weken geleden!!!
    Un trabajo diacachimba :)))

saludos y abrazos

• 20 Maart 2015 - 17:36

Eva:

Wat is het mooi geworden, dames!

• 20 Maart 2015 - 18:01

Paul:

Het is heel mooi geworden, stelletje kunstenaars

• 21 Maart 2015 - 11:52

Astrid&olaf:

The Magnificent Seven !!

Stichting

ZSN reizen Stichting Zutphen Steunt Nicaragua, ZSN, organiseert iedere twee jaar een vrijwilligersreis (solidariteitsbrigade) naar de Nicaraguaanse gemeente Villa Sandino, waarmee Zutphen al meer dan 20 jaar een vriendschapsband heeft. De vrijwilligers die meereizen steken in de verschillende dorpen en buitengebieden de handen uit de mouwen om de ontwikkeling van de gemeente verder vooruit te helpen. Wat ooit begon als bouwbrigades (gericht op het bouwen en renoveren van huizen voor de allerarmsten) is uitgegroeid tot een divers project waarbij de bevoorrading van plattelandsscholen en ook het archeologisch park in de buurt inmiddels een rol spelen. Daarnaast organiseert ZSN de bezoeken van officiële delegaties over en weer. Zo ging in 2009 een Zutphense wethouder op bezoek in Villa Sandino en kwam er in 2010 een delegatie uit Nicaragua (waaronder de burgemeester van Villan Sandino) naar Zutphen. Tot slot is er ook nog wel eens een werkbezoek nodig aan Nicaragua om na te gaan hoe alle projecten lopen en opdat er weer eens het broodnodige persoonlijk contact met de mensen van de plaatselijke comités is. ------ Vanaf de 12e Brigade (2012) zijn de reizen die ZSN organiseert te volgen via deze pagina. ------ ------

Actief sinds 10 Jan. 2012