Tweede weekend - Reisverslag uit La Gateada, Nicaragua van Stichting Zutphen Steunt Nicaragua - WaarBenJij.nu Tweede weekend - Reisverslag uit La Gateada, Nicaragua van Stichting Zutphen Steunt Nicaragua - WaarBenJij.nu

Tweede weekend

Blijf op de hoogte en volg Stichting

02 Maart 2015 | Nicaragua, La Gateada

Weekendje vrij,
We gaan naar de Feria In Santo Tomas, een veemarkt die klinkt als gezellig....
Als eerste missen we de bus die net voor ons neus vertrekt. Dus toen maar een goed uurtje wachten en onszelf, en daarmee nogal wat dorpelingen, aangenaam bezig gehouden. Filmpjes worden ge-deleted.Toen in een overvolle bus en laatste stukje met een taxi naar de Feria. Niet echt DE plek voor ons! Tussen de maishakselaars, melkemmers, een enorme stier, paardenzadels en zowaar zonnepanelen! staat een souvenierskraampje die we belagen. Daarna kopen Marisol en Emilia een schattig roosje voor hun gastvrouw. Wij maken ondertussen een dansje op jaja...Arwin van Buuren! Gespot dus door de dj van de markt als Holandesas en hij swingt net zo hard mee!
Na deze ervaring doen we weer aan teambuilding en gaan we babykleertjes kopen. Welke, wat, welk materiaal.... Oef een heel proces! Terwijl het winkelpersoneel de rekening opmaakt en de boel inpakt, gaan wij, echt lekker, eten in een superluxe restaurant waar we voor heel weinig uitgebreid hebben gegeten en gedronken. Wanneer we de spullen ophalen mist Els een afstapje en loopt ze nu dus achter een plastic stoel. Met een ei op haar enkel en pijnstillers in haar maag. Overvolle bus hebben we dit keer maar even verruild voor een taxi.
Intussen hebben Leonidas en zijn mannen al echt hard aan de muur gewerkt!
Biertje op ons terras? Helaas die is bezet dus gaan we naar de buren. Weer op tijd naar bed en vanochtend al vroeg op pad voor een mooie maar pittige wandeltocht naar de piedras pintadas zie onze mooie foto's die onze Birgit uiteraard weer gemaakt heeft! Na 4 uur wandelen heerlijk genoten van onze maaltijden bij onze gastgezinnen.daarna Ff siësta houden en rond een uurtje of 5 naar het internetcafe. Maar ja, in Holland ligt iedereen al te slapen dus weinig response.........

• 02 Maart 2015 - 08:08

Rita:

Oke wakker dus hier een respons :).
    Geniet van jullie verhalen en jullie foto's, zo zijn we er een beetje bij.
    Blijf komen met jullie avonturen en foto's. Succes en plezier!!!

• 02 Maart 2015 - 09:14

Agnes:

Leuk verslag met mooie foto's. En er wordt ook hard gewerkt. Dank jullie wel voor het delen.
    Groetjes Agnes

• 02 Maart 2015 - 12:12

Joke :

Ziet er goed uit dames en wat een werk verzetten jullie. Fijn dat jullie ook wat vrije tijd hebben en mooie dingen kunnen bezichtigen. Mooie foto's en leuke verslagen.
    Veel succes en geniet er van.

• 02 Maart 2015 - 14:14

Olaf:

is dat bier een beetje te drinken?

• 02 Maart 2015 - 22:12

Bert En Sylvia:

we beleven je ervaringen mee. foto's geven een goede indruk. Succes met het vervolg.

Ps Ien: je keuken ligt aan gruzelementen (komt weer goed hoor)

Groeten uit Zutphen

• 04 Maart 2015 - 04:51

Adrianne:

Wat een avontuur! Geniet! Ziet er prachtig uit.
    Lijkt ook mee te vallen met de bonen :)

• 04 Maart 2015 - 15:54

Carin Kuipers:

Leuk verhaal en Janny al spinnen gezien ?????

• 04 Maart 2015 - 20:02

Toos :

Geniet van jullie verslagen en foto's. voel soms de hitte als ik de foto's bekijk. Hartelijke groet, speciaal voor Emilia.

• 04 Maart 2015 - 20:47

Claudia:

Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen.
    veel plezier nog.

• 05 Maart 2015 - 19:26

Jan Van Beek:

Hallo dames(meiden), we hebben jullie verslag gelezen. Interessant. We vinden het leuk te lezen dat Birgit een beetje de fotografe is. Zij heeft daar kijk in is er daardoor heel goed in.
    Het kost ons nogal wat moeite om jullie op de pc te vinden, maar vandaag is het me gelukt. We wensen jullie nog veel goede en succesvolle dagen.
    Jan van Beek.

• 07 Maart 2015 - 01:15

Anja:

Hallo beste Brigadistas,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen en de prachtige foto's te zien.
    Wat een botte pech voor Els dat ze haar enkel zo bezeerd heeft. Nu hoop ik toch dat deze blessure haar niet teveel hindert en dat ze toch van de reis kan genieten.
    de foto's van de babyspullen winkel komen me o zo bekend voor, dat is toch een mooie bijdrage aan de lokale economie zo.

Het duurde even voordat ik jullie verslag en foto's vond op deze site, maar nu ik het weet te vinden zit ik natuurlijk dagelijks even aan de knoppen hiervoor.

Tot de volgende keer.Anja

• 08 Maart 2015 - 10:51

Johanna:

Zit hier heerlijk in het Zutphense zonnetje te genieten van jullie verhalen en super mooie beelden. Succes met het vervolg,

Stichting

ZSN reizen Stichting Zutphen Steunt Nicaragua, ZSN, organiseert iedere twee jaar een vrijwilligersreis (solidariteitsbrigade) naar de Nicaraguaanse gemeente Villa Sandino, waarmee Zutphen al meer dan 20 jaar een vriendschapsband heeft. De vrijwilligers die meereizen steken in de verschillende dorpen en buitengebieden de handen uit de mouwen om de ontwikkeling van de gemeente verder vooruit te helpen. Wat ooit begon als bouwbrigades (gericht op het bouwen en renoveren van huizen voor de allerarmsten) is uitgegroeid tot een divers project waarbij de bevoorrading van plattelandsscholen en ook het archeologisch park in de buurt inmiddels een rol spelen. Daarnaast organiseert ZSN de bezoeken van officiële delegaties over en weer. Zo ging in 2009 een Zutphense wethouder op bezoek in Villa Sandino en kwam er in 2010 een delegatie uit Nicaragua (waaronder de burgemeester van Villan Sandino) naar Zutphen. Tot slot is er ook nog wel eens een werkbezoek nodig aan Nicaragua om na te gaan hoe alle projecten lopen en opdat er weer eens het broodnodige persoonlijk contact met de mensen van de plaatselijke comités is. ------ Vanaf de 12e Brigade (2012) zijn de reizen die ZSN organiseert te volgen via deze pagina. ------ ------

Actief sinds 10 Jan. 2012